Formistan Forumları  
Geri Git   Formistan Forumları > Kültür,Sanat ve İnsan > Müzikle İlgili Herşey

Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi

Müzikle İlgili Herşey forumunda yer alan Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi konusu , Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi,dünyadaki müzik türleri, müzik türleri neler, Dünyadaki Müzik Türleri ve açıklamaları Rock [Linkleri Görmek için Üye olmanız ...

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 24-12-2012, 21:19   #1 (permalink)
 
Mrena - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

tick Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi



Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi

Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi,dünyadaki müzik türleri, müzik türleri neler,

Dünyadaki Müzik Türleri ve açıklamaları


Rock [Linkleri Görmek için Üye olmanız gerekiyor..]
Rock, 20. yüzyılın sonlarında ortaya çıkmış, genellikle elektro gitar, bas gitar ve bateri gibi enstrümanlarla beraber vokal melodi taşıyan popüler müzik formudur.


Progresif rock
Elektro gitar, akustik gitar, bas gitar, klaveye ve bateri gibi geleneksel rock enstrümanlarına ek olarak keman, hammond orgu, moog sentezleyici, perküsyon enstrümanları, üflemeli çalgılar ve benzeri bulunabilir.

[Linkleri Görmek için Üye olmanız gerekiyor..]
Heavy Metal
Heavy Metal, agresif ritimler ve aşırı distorsiyonlu gitarlarla karakterize edilen Metal müzik türüdür.


Kelt Müziği
Kelt müziği ya da Keltik müzik İskoçya, İrlanda, Galler, Asturias vs. gibi bölgelerde yaygın olan geleneksel bir müzik türüdür. Özellikle son yıllarda Dünya çapında dinleyici kitlesi bulmuştur. Kelt müziği, pentatonik bir müzik olup keman, gitar, arp, gayda ve flüt gibi çalgılar önemli yer tutar. Bayan vokale erkek vokalden daha sık rastlanır. Rahatlatıcı ve dinlendirici özelliğiyle tanınan bir müziktir.


Blues
ABD'de siyah müzisyenlerin kendi halk müziklerini modern enstrümanlarla icra etmeye başlamaları ile birlikte ortaya çıkmış, zamanla halkın bütün kesimlerine yayımış, içinden R&B, caz ve rock gibi başlı başına tarzlar çıkarmış müzik tarzı.


Caz
Belkide en tanınmış Caz müzisyeni Louis ArmstrongCaz, ilk kez Lousiana, New Orleans'ta, 1900'ların başında gelişmeye başladı. Caz müziği, mavi notalar, senkop, swing, çoklu ritim, atışma, ve doğaçlama tekniklerini kullanır; Afrikalı amerikası ve batı müziği tekniklerinin harmanlanmasıdır. Bu müziğin dünya ile tanışması ise 1917 yılında Dixieland Jazz Band'in ilk plaklarının piyasaya çıkmasıyla olmuştur.
Cazın Gelişimi [değiştir]
1 - Ragtime : Bunun başlangıcı, eski zencilerin, çeşitli törenlerde söyledikleri şarkılara kadar uzanır Parçaya ve ritmik bir şekilde ayrı ayrı ve bir çok seslerin meydana getirdiği ses dizisi takip eder Cazın 1917 yılına kadar sürmüş olan bu devresinde yetişen mu*****inasların en ünlüsü Jelly Roll Mortondır Bu devrede çalınan parçalardan günümüze tek bir plâk bile kalmamıştır 2 - Blues : Amerikalı zencilerin çalışma sırasında söyledikleri halk şarkıları biçimi olan Blues, cazı meydana getiren en önemli unsurdur İfade muhtevası bakımından zencinin iç sıkıntısını, hüznünü ifade eder

2 - Hot Caz : Cazın perdeye ve sahneye geçmesinden sonra gelişen melodilerle meydana gelmiştir Bu gelişmede herkes kendi stili bir solo yapar

3 - Cuse : Hot Caz'ın devamı ve daha olgunlaşmışıdır Bu gelişimle cazın karakteri kesin olarak belli olmuş, caz bütün yönleriyle olgunlaşmış ve tamamlanmış bir müzik haline gelmiştir Bütün bu gelişim içinde özellikle klasik müzik parçalarının caz müziğine uydurulması ön planda yer alır Bu çağda ,Louis Armstrong, Colemas Havvkins, Lester Young, Roy Eldridge, Glenn Miller gibi büyük caz sanatçıları yetişmiştir

Cazda ölçü dört zamanlıdır Dört zamanlı ölçünün zayıf zaman denilen ikinci ve dördüncü vuruşlarının vurgulanmış ve temponun dinleyenlere dans etme arzusu verecek şekilde hafiflik ve rahatlıkla yaşatılması cazın başlıca özelliğidir Caz, armoni bakımından müziğe bir şey getirmemiş, buna rağmen melodi bakımından bir yenilik getirmiştir

Bir caz topluluğu, çalgılar bakımından melodi(ezgi) ve ritim(dizem) olmak üzere iki bölüme ayrılır Ezgi bölümünde trompet , trombon, klarnet, saksafon, gibi nefesli çalgıları; dizem bölümünde piyano, kontrbas, gitar ve davul vardır Keman, flüt, akordiyon, mandolin gibi çalgılar ya az kullanılır ya da hiç kullanılmaz Caz müzik topluluklarında genelde saksafon, trompet, klarnet, trombon, piyano, kontrbas, gitar gibi çalgılar kullanılır İnsan sesi ön plandadır Bestelenmiş şekliyle seslendirilmiş olmasının yanı sıra genellikle doğaçlama olarak çalınması en büyük özelliğidir



Klasik Müzik
Klasik batı müziği, genelde yüksek kültür seviyesi ile bağdaştırılan, halk müziklerinden net çizgilerle ayrılmış, Avrupa kökenli ve ağırlıklı müzik türüdür.


Rhythm and Blues (diğer adıyla R&B veya RnB)
jazz, rap , gospel ve blues karışımı, Afrika kökenli ABD'lilerin yaptığı müzik türüdür.


Rap
Kökeni 1970'lerin Getto Amerika'sına dayanan bir müzik türü.


Çağdaş Müzik
Gerçekten de yeni bir geleneği yaratmayı başarmıştır bu müzik. Bugün de dünya müzik repertuarında ancak küçük bir yer kaplayan çağdaş müzik, yine de pek çok dünya bestecisini etkilemiş, genişletilmiş, değiştirilmiş, ama yüzyılımızın -Çağdaş- müziği olmuştur.


Türk Halk Müziği
Toplumların hayatından kaynaklanan duygu, düşünce ve zevklerini işleyerek dile getiren, ait oldukları toplumun kültürünü yansıtan sözlü ve sözsüz ezgilerdir.
Mrena isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 24-12-2012, 21:21   #2 (permalink)
 
Mrena - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Cevap: Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi

Country müzikCountry Nedir

Country, ABD'nin güneydoğusunda yaşayan beyazlara özgü müzik tarzıdır
Country tarzı, 1920'lerde ABD'nin güney eyaletlerindeki yoksul ve beyaz köylüler arasında ortaya çıktı Country, ilk sömürgecilerin torunlarının kuşaktan kuşağa aktardıkları Wales, İskoçya ya da İrlanda'ya özgü eski halk şarkılarının ya da baladlarının Amerikan zevkine uyarlanmasıyla oluşturulmuştur Eşlik eden başlıca çalgılar bir banjo ya da gitar, ve bir kemandı Bu müzik, köylerin çevreleriyle iletişim olanaklarını artıran radyo sayesnde tüm güney eyaletlerinde yayıldı Güneyli halk, country'i büyük bir ilgiyle karşıladı




Nashville, çıkışından bu yana bu türün merkezi olarak bilinir 1930'lu yıllarda, country'ye "hillbilly music" (orman köylülerinin müziği) de dendi Türün ilk büyük yıldızı,kovboy müziğiyle hillbilly müziğini birleştirerek, "country and western" tarzını yaratan Jimmie Rodgers'tır (1897 - 1933) Şarkıcı ve oyuncu Roy Rogers rol aldığı çok sayıda filmle "country and western" tarzının dinleyici kitlesini büyük ölçüde genişletti Savaşın ardından Hank Willimas (1923 - 1953) bu türün temsilciliğini üstlenerek yürüttü Bill Haley, Elvis Presley gibi Güney'in ilk rock and roll şarkıcıları, sanat yaşamlarına Country ile başladılar Johnny Cash ve Carl Perkins bu türün en ünlü iki savunucusudur Country müzik üzerinde Meksika, İspanya ve Latin Amerika etkileri de görülmektedir




1950'li yılların aonlarından başlayarak, Amerikan rock gruplarının bir bölümü sürekli olarak :country'den esinlendi Bazı country şarkıcılarının da rock'tan etkilenmesi sonucunda, country rock tarzı doğdu Günümüzde Nashville'deki stüdyoların üretimi, bölgesel özelliklerden oldukça uzaklaşmıştır Bugün country, daha ağırbaşlı ve daha gelenekçi sözlerle rock'ın saygın bir türüdür
Country, Amerikan Halk Müziği şeklinde de özetlenebilir Ülkemizde Country müziğine yatkın isimlerden biri Selçuk Ural'dır Serseriyim isimli parçası örnek verilebilir Country, Jazz gibi ABD'nin ve dünya ülkelerinin sevilen ve saygı gören müzik türlerinden biridir



Bazı Country müzik türü müzisyenleri [değiştir]


Roy Acuff
Ryan Adams
Deborah Allen
Liz Anderson
Fiddlin' John Carson
Riley Puckett
Don Richardson
Al Hopkins
Charlie Poole
Ray Charles
Clint Eastwood
Don Gibson
Norma Jean
Kris Kristofferson
Brenda Lee
Bill Monroe
Olivia Newton-John
Dolly Parton
Ernest Tubb
Ted Daffin
Floyd Tillman
Willie Nelson
Charlie Rich
Shania Twain
Mrena isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 24-12-2012, 21:23   #3 (permalink)
 
Mrena - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Cevap: Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi

Çigan müziği nedir

Macaristan çingenelerinin oluşturduğu müzik Bu müzik türü öteki Çingenelerin müziğinden, Macar halk müziğinden farklı özellikler 19 yy’da savaşlardan ve yabancı egemenliğinden kurtulan [Linkleri Görmek için Üye olmanız gerekiyor..]da kaybolmuş halk değerlerinin yeniden gün ışığına çıkması gerekti Kaybolmuş geleneğin yeniden yaratılmasında Macar çingeneleri önemli rol oynadı Macar köyleri arasında dolaşan Çingeneler oralardaki değerleri kendi kültürlerine uydurdular O ana kadar kentlere ulaşmayan birtakım öğeieri gittikieri kentlere taşıdılar Sonuçta çok yaygın popüler şarkı ve dans müziği olan çigan müziği ortaya çıktı Kemanın ağırlık taşıdığı çingene orkestralarınca oteller, kafeterya ve restoranlarda çalınan bu müzik türünün konuları genellikle kahramanlık ve romantik aşk şarkılarıdır 1930′daki Çingene Şefi Bela Fîadies’in cenaze töreniyle Çigan müziği dünyaya açılmış oldu Bir yandan törenle ilgili haberler Batı yayın organlarında yer alırken öte yandan Çingeneler törenden üç ay sonra tüm Macaristan’ı kapsayan tren seferlerinde 1000 Çingenenin yer aldığı dev orkestrayla çigan müziğinin yaygınlaşmasını sağladılar
Mrena isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 24-12-2012, 21:24   #4 (permalink)
 
Mrena - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Cevap: Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi

dans müziği
Temelde Drum Machine, Sampler ve Syntheseizer gibi inorganic enstürmanların kullanımına dayanan müzik türüne Elektronik Müzik denir
Kendi içinde birçok dala ayrılan elektronik müzik aynı zamanda modern müzik türlerinin öncüleri arasında yerini almaktadır

1)Ambient:
Yaratıcılarından olan Brian Eno’nun gelişimine ışık tuttuğu Ambient; FSOL (Future Sound of London), The Orb, Biosphere ve Woob gibi yeni akımlarla günümüzdeki düşündürücü, derin ve de farklılığı her zaman ön planda hissettiren şeklini almıştır Diğer bütün elektronik müzik dallarından farklı olarak Ambient Elektronik; drum vuruşları ve de tempodan öte, doğa samplelarına melodiye ve/ enstürmanlara ağırlık vermektedir

2)Abstract:
Ambient’ın koyu kolu olarak bilinir Melodilerin daha az olup, vuruş ve de sıra dışı ritimlerin önde geldiği bir daldır Akla ilk gelen isim Autechre’dır

3)Acid Jazz:
Jazz’ı geleceğe taşıyan ve bu aşamada jazz üzerine çeşitli elektronik ses modifikasyonların gerçekleşmesi ile ortaya çıkmış olan önemli bir biçimdir Özetlemek gerekirse temalar Jazz üzerine kurulu, destekler ve enstürmanlar elektronik ağırlıklıdır Sonuç: Etkileyici Modaji, United Future Org, Gotan Project, Ian O’Brein ve Fauna Flash önemli isimler arasında yer almaktadır

4)Breakbeat:
4/4 vuruşluk house ve benzeri tarzlara alternatif olarak ortaya çıkan Breakbeat’in kökenleri hip hop’a dayanmaktadır Old-Skool Techno ve Acid house’dan da esinlenmelerin gözlendiği Breakbeat’in önde gelen isimlerinden brisi Crystal Method’dır

5)Big Beat:
Akılda kolay kalan sample’larıyla parti ortamlarının vazgeçilmez müziğidir Alçak sesle dinlemenin Big Beat tarzına haksızlık olacağı düşüncesiyle hareket eden bir çok insanın ortak görüşü “yüksek çıkış gücün yoksa dinlemenin de bir manası yoktur” şeklinde biçimlenmiştir

6)Funky Breaks:
Kraftwerk, Afrika Bambaataa ve Electron (ilk albümleri)’dan etkilenmiş ve ilham almış olan Funky Breaks ilk tohumları, meyvelerini Birleşik Amerika’nın batı sahillerinde vermiştir

7)Dance:
Elektronik Müziğini en popüler kolu olarak kabul edilen Dance’de trackler genel olarak bir vokalist eşliğinde ve House Music benzeri bir formda yapılandırılır Günümüzde Sash, bu tarzın en önde gelen isimlerinden birisidir


8)Club:
Dance Müziğin omurgası olarak da nitelendirilebilir Annie Lennox, Cher ve Deborah Cox bu tarz müzik yapanlar olarak bilinirler

9)Euro Dance:
Dance Müziğin basit, eğlenceli ve tempolu kolu olara bilinen Euro Dance, ana kolu olan Dance Müziğin popülaritesinden geri kalmayarak dünyanın birçok radyosunda boy göstererek ön saflarda yerini almaktadır
Aqua, Ace of Base ve ATB bu tarzda dikkati çeken isimlerdir

10)Down Tempo:
Sakin, olgun ve de ağır bir anlatıma sahip olan Down Tempo’nun önde gelen isimleri Massive Attack ve Tricky’dir

11)Dub:
Yoğun olarak ses efektlerine yer veren Dub, enstürmantal Reggae olarak da bilinir Dub, adını Lee Scratch Perry, Bill Laswell ve King Tubby ile duyurmuştur

12)illbient:
Dj Spooky ile özdeşleştirilmiş olan bu tarz, Trip Hop-Dub-Ambient karışımı ortaya çıkmıştır

13)Trip Hop:
Tutku dolu vocallerle süslenmiş olan Trip Hop, genelde acı keder ve üzüntü gibi koyu (derin) hislere hitap eder Massive Attack, Cold Cut, Portishead ve Archive bu tarzın önde gelen isimleri arasında yer almaktadır

14)Drum’n Bass:
Drum&Bass‘in jump-up ve intelligent gibi birçok türü(ucu) olmasına rağmen gövdeden (Main genre Drum’n Bass) ayrılmadıkları bir kesin bir çizgi vardırtabi ki derin güç Drum vuruşlarının dip Bas(sub-bass)lar süslendiği ve dakikada 160 vuruşluk bir tempoya sahip olan Drum’n Bass, 90’lı yılların başında Büyük Britanya’da çok önemli gelişmeler kaydederek Elektronik Müzik’in temel dalları arasındaki sarsılmaz yerini yaratmıştır Omni Trio, Photek, Squarepusher akla ilk gelen isimlerdir

15)Jump-Up:
Drum’n Bass’in ragga vocallerle beslenmiş halidir Shy FX, Baby D

16)Tech Step:
Two-Step Drum’n Bass’dir Squarepusher ve Photek

17)Electronica:
Elektronik Müzik için ana terim olup sanatsal yönlerin şiddetle ağır bastığı; öze bakıldığı zaman, görünen güzelliklerin bütünüdür

18)Progressive Electronica:
Genelde sözsüz vokallerin (çoğunlukla soprano sesin enstürman olarak kullanıldığı gözlenir) ön plana çıkışıyla ve bunların yer yer uyumlu melodilerle desteklenmesiyle oluşan bir tarzdır Orbital, Genaside ii (Ad Finite) tarzın en iyi örnekleridir

19)Symphonic Electronica:
Klasik temaların elektronik motiflerle süslendiği New Age’i çağrıştıran ve içinde Progressive Electronica’da olduğundan daha güçlü sanatsal salınımlar saklayan bir tarzdır Vangelis

20)Experimental:
Değişik ve sıra dışı bir tarz olan Experimanetal; Techno, Acid House, Drum’n Bass gibi tarzlarda farklı arayışlara cevap veren ve yeni ufuklar açılmasına ışık tutabilen bir daldır Aphex Twin(afx), Autechre(ae)

21)Minimal:
Tempo ve süreklilik yönünden daha seyrek fakat kendi kurallarını kendi yaratan bir tarzdır Plastikman

22)Noise:
Doğanın içinden oluşmuş ses spektrumunu benimseyen fakat distorsiyon olarak nitelendirilebilecek derecede elektronik seslere yer veren bir tarzdır Akla ilk gelen isimler Merzbow ve John Zorn’dur

23)House:
Adını Frankie Knuckles’ın Chicago’da ilk mixlerini yaptığı “The Warehouse” adlı gece klübünden alan House, Dip Bas’lar ve 4/4 (ölçü) vuruşluk samplelardan oluşur Akıcı, kulağa hoş gelen,düzenli ve Elektronik Müzik dinleyen kitlenin çoğunluğu tarafından benimsenen bir çizgiye sahiptir Bu özellik o_nu gece kulüplerinin vazgeçilmez tarzları arasına katmıştır Plastikman, Armand Van Helden, Sven Vath, Josh Wink ve daha birçok isim bu tarzın gelişiminde pay sahibi olmuştur

24)Deep House:
House’un diğer kolarına göre daha bi katı olan, kendi kurallarını kendisi çizen ve dinleyiciyi düşündürme yoluna giden bir tarzdır Leftfield

25)Hard House:
Daha sıkı ve güçlü olan bu kol, az vokal çok vuruş (drum) sistemini işletmektedir Josh Wink,Hardfloor

26)Vocal House:
Hard House’un aksine, herşeyin drum vuruşları olmadığını iddia edercesine vokal’e daha fazla ağırlık veren House koludur Martha Wash, Amber

27)Industrial Electronic:
Elektronik müziğin Abstract ve Minimal gibi radikal olan kollarından birisidir Endüstriyel alet, iş makinaları, sanayi mekanizmaları ve hammadde seslerinin sıkça yer aldığı bir tarzdır NIN tarzın öncülerindendir

28)Techno:
90’ların sonlarına doğru Acid House’un büyük Britanya’yı kasıp kavurmasının ardından, geniş dinleyici kitlesi daha sert ve kural tanımaz temalar istemiştir Bu ortam zaten patlamak için fırsat kollayan Techno için bulunmaz bir fırsat olmuştur Acid House’a göre daha hızlı bpm’lere (beats per minute à dakikadaki vuruş sayısı) ve daha agresif bir yapıya sahip olan Techno, arayışta olan kitleye gereğinden çok daha güzel (doyurucu) bir şekilde cevap vermiştir Günümüzde trendi yakalamış olan Techno, en hızlı gelişen modern müzik türlerinin başında yerini almıştır Paul Van Dyke, Eat Static, Derrick May, Juan Atkins, Kenny Larkin ve daha sayılmayan bir çok isim, bu tarzı günümüzde başarı ile temsil etmektedir

29)Acid:
Techno’nun, TS-TR-303lerle müzik yapan koludur

30)Detroit:
Yıllar önce Derrick May, Juan Atkins ve Kenny Larkin’in ortaya çıkardığı; Techno’nun temel kolu olarak da değerlendirilen Detroit, genelde 4/4’lük vuruş+ritimleri enstürmanlara tercih eden bir dal olarak bilinir

31)Gabber:
Sert ve Hızlı Techno’dur Lenny Dee,Delta-9, Ron DDore

32)Happy Hardcore:
Gabber’i daha pozitif versiyonu olarak değerlendirilen Happy Hardcore, dinleyicide çeşitli -değişik- duyguların açığa çıkmasını sağlayan hızlı bir dal olarak bilinir

33)Intelligent Techno:
Sıra dışı ve bir o kadar da agresif motifler içeren bu dal, mükemmel uyumsallık ve de dahiyane yaklaşımlarıyla diğer bir çok daldan sıyrılır Beaumont Hannant

34)Rave/Old Skool:
Tüm Techno formlarının birleşimi olarak görülen Rave/Old Skool; Drum’n Bass, Trance gibi birçok tarzın kökeninde ve gelişiminde pay sahibi olmuştur Bol içki ve druglı underground partilerin vazgeçilmez müziği olan Rave/Old Skool’un track’leri diğer tarzların track’lerine kıyasla daha uzun sürer Solid 4/4’lük vuruşlar, sert elektronik motifler ve etkileyici baslardan oluşan Rave/Old Skool’u başlı başına bir tarz (genre) olarak görmek yanlış olmaz

35)Trance:
Techno’yla benzerlikler gösteren Trance farklı oluğunu bpm’leri, kulağa hoş gelen melodileri ve 4/4lük vuruş stiliyle (farkı) belli eder Techno’yla birlikte anılmasına (techno&trance şeklinde) rağmen tizzlere verdiği önem ve yoğunluk, o_nun agresiflikten öte üretken bir şekil almasını sağlar Tüm dünyada ilgi ile dinlenen trance’in akla ilk gelen isimlerinden bazıları: Astral Projection, Rabbit in the Moon, Electric Skychurch

36)Goa:
Vuruşların ve melodilerin kenetlenmiş -birbirinin eksiğini kapatırcasına-şekilde birbirini takip ettiği Goa, Trance’in en çok dinlenen kolu olarak bilinir Spicelab

37)Hard Trance:
TS-TR 303lerle üretilen Trance’idr 4/4vuruşlarındaki sertlik ile dikkati çeker

38)Melodic Trance:
Klasik temalarla ve hoş melodilerle diğer kollardan sıyrılır Büyülü motifler içerir Doran, Joshua Ryan, Christopher Laurence

39)Progressive Trance:
Kulağa çok hoş gelen melodilerle üretken bir yapı sergileyen Progressive Trance, Ambient’ın ortaya koyduğu kalitede seçici yapıya sahiptir Jam&Spoon
Mrena isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 24-12-2012, 21:25   #5 (permalink)
 
Mrena - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Cevap: Dünyadaki Müzik Türleri ve Açıklamaları Detaylı Bilgi

arap müziği

Arabistan Yarımadası, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da yaşayan Arap ya da Araplaşmış ulusların müziği
/ İslam Öncesi Bu dönemde Orta Arabistan konar göçer kabilelerinin müziğiyle Yemen ve kuzeydeki Hira ve Gassan krallıkları yerleşik halklarının müzikleri arasında ayrılıklar vardı Ancak her ikisinde de çalgı müziği şiire dayanan ses müziğinin hizmetindeydi islam öncesinin seslendirilen şiirleri Bedevi yaşamını, güç koşulların egemen olduğu çevrede aşk ve şarap kıvancını, düşmanın yerilerek kabile yiğitlerinin savaş gücünün övülmesini, ölüler için yakılan ağıtları yansıtırdı Ağıtlar özellikle kadınlarca yakılırdı Aşk ve şarap şiirlerindeyse şaraplı eğlentilerde şarkıcı kızların saçtığı mutluluk dile getirilirdi Müziğin dinsel törenlerde de önemli yeri vardı; ancak Müslümanlığın putataparlık törelerin yıkması nedeniyle bu konuda çok az bilgi kaldi Yine de, islam öncesi Arap müziğinin tek sesli yapıda olduğu bilinmektedir Eşlik eden herhangi bir çalgı ya söylenen şarkıya destek olmak ya da tempo tutmak için kullanılırdı
// İslamlığın Başlangıcından Osmanlı Egemenliğine Kadar Olan Dönem Müslüman Arapların fetihleri müziklerini başlıca iki biçimde etkiledi; 7 ve 8 yy’larda ele geçirilen toDraklar Arapları yüksek kültür düzeyindeki iranlılar ve Bizanslılar ile doğrudan ilişkiye geçirince özellikle iran müziğinin uygula-nım öğeleri benimsendi Ancak, şeriat müziğe karşı çıktı Bu yasaklamayla müziğin saray çevrelerinde yaygınlık kazanması engellenemediyse de, dinsel amaçlarla kullanılamayacağı kesinleşti Gerçi Kur’an’ı nağmeyle okumak özünde müzik özellikleri taşı-maktaysa da bu konu yasal bir saptamayla din dışı müzikten ayrı tutuldu, zamanla da kendi teknik anlatımını buldu Şeriatın müziği yasaklaması,müzikle uğraşanları doğrudan tanımlar yapmak yerine simgesel yönleri vurgulamaya yöneltti Sofiler (islam Gizemcileri) için duygusal (özellikle erotik) çağrışımlar tanrı sevgisini simgeleyen bir kavram oldu ve müzik tasavvufta marifet yolunda kullanılabilir bir araca dönüştürüldü Daha sonra ahenkli makamlar için de benzeri çağrışım düzenlemeleri yapıldı Düşünürlerden El-Kindi (öl yak 873) lavta türünden dört telli sazların evren-bilimsel özellikleriyle uyumlu makamlar arasında yakın ilişkiler kurdu Farabi’(öl 950) ile ibni Sina (öl 1037) iki ses arasındaki perde ayrılıklarının sayısal irdelemesi üzerinde durarak dört notadan oluşan yarım oktavlık akort türleri geliştirdiler Ud, tambur, rebab, mezamir, maazit gibi başlıca ezgi çalgıları hakkında ayrıntılı bilgi veren Farabi’nin Kitab el-Musiki el-Kebir (Büyük Müzik Kitabı) dönemin müzik uygulamasına ışık tutan değerli bir kaynaktır 10 yy’ın anıtsal eseri Kitab el-Eghani (Şarkı Kitabı) ise teknik olmaktan çok şairler ve şarkıcılarla ilgili yaşam öykülerini içerdiği gibi, müziğin saray çevreleri üzerinde oynadığı rolü de açıklar Kitap ayrıca, saray müziğinin halk müziğinden ayrılmaya başladığını da belirtir Bizans ve iran müziğinin öğelerinden etkilenen Arap müziği Emeviler döneminde (661-750) sekiz diyatonik makamdan oluşan bir dizi geliştirdi Şarkıcı, besteci ve udi ishak el-Mevsili bu dizinin en önde gelen temsilcisiydi Uta beşinci bir tel ekleyen çömezi Ziryab, ispanya’da ustası kadar ünlendi 9; ve TO yy’larda ishak el-Mevsili’nin yolunda yürüyenlerin getirdiği yenilik salt diyatonik makam düzenine durakla; “inîciljk” ve “çıkıcılık” kazandırmak loidu 13 yy’da yaygın kullanımda olan en azından*30 makam vardı; Bunların çoğu duraklı ve inişli-çıkışlı olup bugüne kadar Ortadoğu sanat müziğinin tipik,bir özelliği olarak kaldı Mak’âTnlari’ qk%y gam olan Seyfettin el-Urmavi, Kutbedin Şirazi Abdulkadrr ve El-Ledhiki 13 ile 16 yy’ lar arasının en önemli kuramcılarıydı Ezgi makamlarının gelişmesi yanında uyumlu makamların sayısı da sekizden, yirmiye yükseldi Uyumlular bir takım iran ve Türk kökenli makamları yapısına aktarırken, kimi “aksak” dans ritimleri de benimsendi Bu arada makamlar üç gruba ayrıldı: “basit”, “şed” ve “mürekkep” Birtam dörtlüyle birtam beşlinin birleşmesinden oluşan ve “güçlü”sü ek yerinde bulunan dizilerin makamına “basit” adı verildi Basit makam dizilerinden en pest ses her zaman “durak”, dörtlüyle beşlinin ek yeri olan ses “güçlü” yedinci ses de hep durağa gitmek istediğinden “yeden” adını alır Bir makamın gerçek yerinden alınıp bir başka perde üzerine çekilmesine de “şed” dendi “Mürekkep makam” ise yapısında birden çok “basit” bulunan makamdır Mürekkep makamlar da duraklarına göre sekiz gruba ayrıldı Daha sonra bunlara biçimlerine bakılarak ayrı adlar verildi: “naşid el-arap”, “neva”, “kav!”, “ferahfeza”, “gazel”, “terane”, “rubai” gibi
/// Osmanlılar ve Sonrası 16 ile 19 yy’lar arasında Arap dünyasının büyük bölümü Osmanlı egemenliği altında kaldı Bu dönemde ;Arap müziği Türk müziğini çalgı yoluyla etkilediysede ses’ müziği olarak Osmanlıların elinde yepyeni bir anlam kazandıktan sonra Türk klasik müziği adıyla saray çevrelerinin tekelindeki Arap sanat müziğini önemli ölçüde etkiledi Ancak, Osmanlı müziği de yapısında Arap ve iran müziğinin geleneksel öğelerini taşıdığından, bu olay temelde büyük değişimlere yol açmadı Dolayısıyla yukarıda anılan makam ve ritim tanımlamaları 20 yy Arap sanat müziği için de geçerli kaldı Çağdaş makam orta-çağlardaki atasına oranla daha karmaşık olmakla birlikte temel yapısı aynıdır Doğu Arap Dünyası Mısır’dan Irak’a kadar uzanan bölgede makam dağarı oir ölçüde değişse de, temelde ses düzeni aynıdır “Taksim” ile “başraf” bu bölgenin en önemli çalgı müziği biçimleridir Irak ayrıca iran ile birlikte “tahrir” adlı ses tekniğini paylaşır Kuzey Afrika Ayrı bir sistemi olan Moritanya dışında Kuzey Afrika sanat müziği (âlâ, ma’luf) “neva” makamına dayalıdır
Çaigılar Arap müziği şu çalgılarla yorumlanır: Ut, rebab (iki telli keman), kemence, tar, tef, darbuka, ney, kanun, santur, tebl (davul), nekkare (kazan biçimindeki büyük davul), buk (boru), nefir (trompet), tambur, jank (arp) Batı Etkisi Arap sanat müziği öteden bu yana kentlerde yaşayan üst ve orta sınıfların tekelindeydi ve sarayın korumasında gelişti 20 yy’da bu durum ortadan kalkınca, kentsel topluluklar Batı etkisine açık kaldılar Sonuç olarak, kimi müzikçiler Klasik Batı Müziği’ ni öğelerine katıp yeni biçimler elde etme girişiminde bulunduysa da bugüne kadar bu yönde yüreklendirici sonuçlar alınamadı Öte yandan, kırsal kesimin tekelindeki halk müziği batılılaşma akımından çok az etkilendi
Mrena isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz.


Seçenekler
Stil


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Wolfteam Rusya Her Şey Hakkında Detaylı Bilgi Thyke Wolfteam 0 30-03-2012 14:43
Azerbaycan Hakkında Detaylı Bilgi RAPAEL Gezelim,Görelim, Öğrenelim 3 25-01-2012 00:46
Yurdumuzdaki müzik türleri RAPAEL Müzikle İlgili Herşey 0 06-10-2011 21:45
Astroloji Hakkında Detaylı Bilgi Alεssαndrα. Burçlar Alemi ve Astroloji 0 13-09-2011 16:15
Görüntü ve Ses sistemleri Hakkında Detaylı Terim Açıklamaları~ -Uηdoмıel- Tiyatro, Sinema ve Konser 12 03-07-2011 01:00


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:11.


orjinal liposhot-istanbul escort

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.


Forum Sitemizde,5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125.Maddesine Göre Bütün Üyelerimiz Yaptıkları Paylaşımlardan Sorumludur.Site Hakkında Yapılacak Tüm Şikayet,öneri vb işlemler için İletişim Adresimizden Bize ulaşabilirsiniz.

"Tapımızda (Yolumuzda) Riyazat yok; Burada hep Lütuf var, Bağış var. Hep Sevgi, Hep Gönül Alış, Hep aşk hep Huzur var Burada."
''Mevlana''