Formistan Forumları  
Geri Git   Formistan Forumları > Kültür,Sanat ve İnsan > Tarih > Osmanlı Devleti

Osmanlı Motifleri -Osmanlı Sanatı

Osmanlı Devleti forumunda yer alan Osmanlı Motifleri -Osmanlı Sanatı konusu , Osmanlı Motifleri -Osmanlı Sanatı Osmanlı'da Kumaş ve Nakışlar osmanlı sanatı Osmanlı Sanatı , ÇeşitliSanat Tarihi, Osmanlıosmanlı motifleri örnekleri, osmanlı desenleri, osmanlı motif örnekleri, osmanlı, osmanli motifleri, osmanlı motif, osmanlı sanatı, ...

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-12-2011, 20:20   #1 (permalink)
 
- Łєоиα. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

tick Osmanlı Motifleri -Osmanlı Sanatı



Osmanlı Motifleri -Osmanlı Sanatı

Osmanlı'da Kumaş ve Nakışlar osmanlı sanatı Osmanlı Sanatı , ÇeşitliSanat Tarihi, Osmanlıosmanlı motifleri örnekleri, osmanlı desenleri, osmanlı motif örnekleri, osmanlı, osmanli motifleri, osmanlı motif, osmanlı sanatı, OSMANLI MOTİFLERİ, osmanlı resimleri, osmanlı kumaş motifleri

Osmanlı döneminde, 15. yüzyıldan itibaren Bursa kenti, İran'dan ithal edilen ham ipeğin ticaret ve sanayi merkezi olmuştur. İpek ticareti hazineye büyük gelir sağladığı için devlet kontrolünde gelişmesi sağlanmış; 1587 tarihinden itibaren Bursa'da koza




üretimine başlanmış ve kozacılık teşvik edilmiştir. Dokumada kullanılan altın ve gümüş tel devlet simkeşhanelerinde çekilir,


kumaşlar damgalanarak satışa çıkarılmasına izin verilirdi. Kıymetli madenlerin israfını önlemek için seraser, zerbaft gibi kumaşlar saraya ait tezgahlarda belli miktarda dokunmaktaydı. Dönemin modasına uygun kumaş desenleri saray nakkaşhanesinde tasarlandığından, desen ve kompozisyonlarda Osmanlı sanatının üslup bütünlüğü tekrarlanmıştır.




[Linkleri Görmek için Üye olmanız gerekiyor..]daha çok kadife ve çatma, İstanbul ise 16.yüzyıl ikinci yarısından itibaren kemha ve seraser kumaşları ile tanınmıştır. Çatma dokunuş tekniği açısından kadifenin bir çeşididir. Genellikle zemin kadife, desen gümüş klaptanla, ya da tam tersi klaptan zemin üzerine desen kadife ile dokunmuştur. Döşemelik ve kaftan yapımında kullanılan çatma kumaşların yanı sıra, özellikle dar




uçları nişli bordürlü yastık yüzleri çok revaç bulmuştur. Osmanlı Sarayı'nda değerli kumaşlar hazine eşyası olarak kullanılmış; yüksek rütbeli devlet memurlarına, yabancı hükümdar ve elçilere hediye olarak kaftan ve kumaş gönderilmiştir. Kıymetli malzemeden yapılmış başlıca kaftanlık kumaşlar kemha, seraser ve zerbafttır. Kemha'nın çözgüsü ve atkısı ipek, deseni oluşturan takviye atkıları ipek ve gümüş ya da altın klaptandır. Seraser'in çözgüsü ipek, atkısı gümüş veya altın teldir.
Osmanlı kumaşları arasında en değerli olan zerbaft ise bazı motifleri altın telle dokunan bir brokar türüdür.




17. yüzyıldan itibaren dokumaların kalitesi azalmış, ekonomik durum bozulmaya başlayınca kıymetli madenlerin kullanımı yasaklanmıştır. III.Selim devrinde, 1758 yılında Üsküdar Ayazma Camii civarında kurulan atölyede kısa süreli de olsa kumaş sanatı canlandırılmaya çalışılmıştır. Dönemin kadın giysilerinde yaygın



olarak kullanılan Selimiye ve Savaî kumaşları yollu ve serpme küçük desenlidir. Üsküdar ve Bilecik çatması yastık yüzleri ve döşemelikler ise Türk Rokokosu denilen süsleme üslubundadır.
Osmanlı İmparatorluğu Dönemi Türk İşlemelerine Genel Bakış:
Günümüze ulaşan işlemeler yanı sıra bazı belgeler, yazılı


kaynaklar, yerli yabancı sanatçıların yapmış oldukları minyatürler, gravürler, suluboya resimler, yağlı boya resimler, fotoğraflar ve bazı mezar taşlarındaki tasvirler bu dönem işlemelerinin yapıldığı merkezler, toplumdaki yeri, önemi, işlevi ve plastik değerleri konusunda bizlere bilgi vermektedir. Örneklersek: 19. yüzyılda Allom'un çizdiği "Yerebatan Sarnıcı'ndaki



*S
ansür**Sansür**Sansür**Sansür*l İplik Çekicileri" şimkeşhaneden sonra bu sarnıcın da iplik üretiminde kullanıldığını göstermektedir. Nicolay de Nicolas'ın çizimleri 16. yüzyıl kadın giysileri ve örttükleri dolamalar konusunda bizleri
- Łєоиα. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 07-12-2011, 20:25   #2 (permalink)
 
- Łєоиα. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Cevap: Osmanlı Motifleri -Osmanlı Sanatı

Osmanlı'da Kumaş ve Nakışlar osmanlı sanatı Osmanlı Sanatı , ÇeşitliSanat Tarihi, Osmanlıosmanlı motifleri örnekleri, osmanlı desenleri, osmanlı motif örnekleri, osmanlı, osmanli motifleri, osmanlı motif, osmanlı sanatı, OSMANLI MOTİFLERİ, osmanlı resimleri, osmanlı kumaş motifleri








aydınlatmaktadır. Benzer bir durum Van Mour, Liotard, Levni, çarşı ressamları, Ruhi Arel ve Osman Hamdi için söz konusudur. Bu ressamlar giyim, ev eşyası vBulletin. gibi işlemeleri görselleştirmişlerdir. Van Mour'un "Oyun Oynayan Kızlar" isimli eserinde işlemeli yastıklar ve divan örtüsü, "Ut Çalan Kadın" isimli eserinde ise işlemeli atlas yastıklar ve figürün işlemeli giysisiyle pelerini Buhara atması tekniği yanı sıra dival işinin varlığını ortaya koymaktadır.




Levni'nin minyatürleri ise işlemeli giysiler yanı sıra işlemeli
uçkurlarıyla, kemerleriyle farklı türleri sergilemektedir. Ruhi Arel'in 1910, 1911 tarihli "Kasnakta Nakış İşleyen Kız" ve "Gergefte Nakış İşleyen Kız" isimli tabloları teknik uygulama konusunda bizleri




aydınlatmakta Osman Hamdi'nin işlemeli, kordon tutturma oyalarla bezenmiş üç etek giyerek resimlendirilmiş eşinin [Linkleri Görmek için Üye olmanız gerekiyor..]ise işlemeli giysiler konusunda önemli görseller oluşturmaktadır.
Yazılı kaynaklar ve gravür, minyatür, resim vBulletin. gibi örnekler dışında ilgi çeken bir grup işleme tasvirine de mezar taşlarında




rastlanmaktadır. Ya şahideyi taçlayan başlık ya da sandukayı örten puşide biçiminde tasarlanmış bu örnekler arasında 16. yüzyıldan Konya Mevlana Dergahı'ndaki Kuyucu Murat Paşa'nın kızı Fatma Hanım'a ait olduğu düşünülen sandukayı taçlayan fes palmet motifleriyle, İstanbul Sokollu Türbesi'ndeki Safiye Hanım'ın sandukasını taçlayan fes küpe motifleriyle kaşbastı olarak isimlendirilen işlemeli bantların fesleri bezemek için de kullanılmış olabileceğini akla getirmektedir.





Eyüpsultan Sıbyan Mektebi Haziresi'nde bulunan 17. yüzyıl sonu 18. yüzyıl başına tarihlenebilecek bir başka başlıksa kavuk örtüsü olarak hazırlanan örtünün yalnız kavukluktaki kavuğu tozdan korumak amacıyla değil aynı zamanda yüksek silindirik külahları bezemek amacıyla tasarlanmış örtüler olduğu görüşünü desteklemektedir. Bütün bu parçalar günümüze ulaşan kaşbastı ve kavuk örtülerinin konu ve kompozisyon repertuarını zenginleştirmekte işlevinin yanı sıra estetik açısından bizleri aydınlatmaktadır
- Łєоиα. isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz.


Seçenekler
Stil


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Osmanlı Sanatı - Łєоиα. Osmanlı Devleti 0 03-12-2011 22:06
Osmanlı Terimleri - Osmanlı Taslakları - Łєоиα. Osmanlı Devleti 0 07-10-2011 06:19
Standart Osmanlı Devletinde Ulaştırma, Osmanlı Ulaşım Osmanlı Devletinde Ulaştırma Yavuz Tarih 0 19-07-2011 21:39
Osmanlı Hükümdarları Osmanlı Askerleri Resimleri Yavuz Tarih 0 03-06-2011 23:28
Osmanlı'da Hat Sanatı ve El Yazması RÜZGAR Tarih 0 01-06-2011 07:36


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:59.




Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.


Forum Sitemizde,5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125.Maddesine Göre Bütün Üyelerimiz Yaptıkları Paylaşımlardan Sorumludur.Site Hakkında Yapılacak Tüm Şikayet,öneri vb işlemler için İletişim Adresimizden Bize ulaşabilirsiniz.

"Tapımızda (Yolumuzda) Riyazat yok; Burada hep Lütuf var, Bağış var. Hep Sevgi, Hep Gönül Alış, Hep aşk hep Huzur var Burada."
''Mevlana''